Wczytuję dane...
Kod EAN: 9788365099143
Waga produktu: 0.440000 kg
Realizacja zamówienia: 24 godzin
Wysyłka od: 11.99 PLN
Wydawnictwo: Linguae Mundi

Moje dziecko w polskiej szkole to podręcznik komunikacyjny do nauki języka polskiego jako obcego przeznaczony dla rodziców dzieci w wieku szkolnym i opiekunów. Uwzględnia on sytuacje komunikacyjne oraz zadania językowe, sprzyjające kształceniu kompetencji językowych rodziców niezbędnych do pełnego uczestnictwa w procesie edukacji dzieci w obszarach związanych z nauką, zdrowiem i sprawowaniem opieki.

Korzystający z podręcznika studenci:

  • uczą się po polsku zapisać dziecko do szkoły, na zajęcia sportowe, kupić wyprawkę, opisać postępy w nauce syna czy córki, usprawiedliwić nieobecność ucznia na lekcjach, wezwać pogotowie, i in.,
  • poznają polski system edukacji, opieki medycznej, polską obyczajowość, styl życia,
  • pracują z materiałami bliskimi autentycznym (ogłoszenia o rekrutacji do szkół, notatki z dzienniczka ucznia, fragmenty audycji radiowych z udziałem psychologa szkolnego, i in.).

Seria Moje dziecko w polskiej szkole obejmuje (każdy komponent do nabycia oddzielnie):

  • Podręcznik studenta z płytą CD
  • Materiały dydaktyczne dla nauczyciela (tabele gramatyczne, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, gry i zabawy językowe)
  • Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i opiekunów polsko-angielskie
  • Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i opiekunów polsko-rosyjskie
  • Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i opiekunów polsko-chińskie
  • Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i opiekunów polsko-wietnamskie

RECENZJA

Otwarcie granic i związane z tym intensywne migracje ludności spowodowały wiele zmian o charakterze społecznym, kulturowym. Zmiany te dotykają znacząco językowych procesów dydaktycznych. Nauczanie języków w XXI wieku to realizacja licznych i ambitnych celów, których wspólnym mianownikiem jest wyposażenie uczących się w kompetencje, które zapewnią im lepszy start w życiu, przyczynią się do sukcesu osobistego i zawodowego, pozwolą zrealizować marzenia, pragnienia, plany, umożliwią samorealizację. Jest to szczególnie aktualne w procesie nauczania/uczenia się języków w środowiskach migrantów.

Dlatego z największym uznaniem należy powitać inicjatywę tworzenia materiałów nauczania dostosowanych do konkretnych, życiowych potrzeb uczących się. Recenzowany podręcznik [...] to jedna z części serii materiałów dydaktycznych, przeznaczonych do kształcenia rodziców dzieci cudzoziemskich, przebywających w Polsce. [ ... ]

Mocną stroną podręcznika są teksty (pisemne i ustne). Są one w większości preparowane, ale to co uderza, to autentyczny charakter, widoczny zarówno w ich strukturze jak i użytych formach językowych. Można śmiało stwierdzić, że są one "dydaktycznie autentyczne" (M. Dakowska 2001: 128). Autorki, bazując na szeroko zakrojonej analizie materiałów edukacyjnych potrafiły stworzyć teksty, które przenoszą słuchacza/czytelnika w świat polskiej szkoły podstawowej. Pomaga to oczywiście w osiągnięciu priorytetowego celu nauczania języka polskiego, jakim jest sprawna komunikacja w konkretnych sytuacjach i w specyficznym kontekście socjokulturowym.

Z recenzji dr hab. Iwony Janowskiej
Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie
Uniwersytet Jagielloński

Szczegółowe dane o książce

  • Autorzy: 

    Agnieszka Wiśniewska, Samanta Busiło

  • Rok wydania: 

    2015

  • Numer wydania: 

    2

  • Rodzaj oprawy: 

    miękka

  • Ilość stron: 

    106

  • Format: 

    21 x 29,5

  • Poziom: 

    A2/B1

  • Język publikacji: 

    polski

  • ISBN: 

    978-83-65099-14-3