Wczytuję dane...
Kod EAN: 9788365099075
Waga produktu: 0.100000 kg
Realizacja zamówienia: 24 godzin
Wysyłka od: 11.99 PLN
Wydawnictwo: Linguae Mundi

Intensywne migracje ludności w XXI wieku stały się wyzwaniem dla osób i środowisk zaangażowanych w kształcenie językowe cudzoziemców, a także wyzwoliły konieczność dostosowania materiałów i metod nauczania do potrzeb imigrantów.

Moje dziecko idzie do szkoły. Rozmówki polsko-chińskie powstały z myślą o rodzicach, których dzieci będą uczęszczały lub już uczęszczają do szkoły podstawowej w Polsce. Stanowią praktyczną pomoc dla tych rodziców i opiekunów, którzy nie posługują się językiem polskim w stopniu umożliwiającym porozumiewanie się w sytuacjach komunikacyjnych związanych z funkcjonowaniem dziecka w placówce edukacyjnej.

Publikacja jest pierwszą na rynku wydawniczym pomocą dydaktyczną adresowaną do rodziców cudzoziemców. Odpowiada na ich specyficzne potrzeby językowe, kładąc przy tym szczególny nacisk na elementy realioznawcze. Zawarte w Rozmówkach informacje, dotyczące polskiego systemu edukacji, sposobu pracy szkoły w Polsce czy organizacji roku szkolnego, będą dla adresatów publikacji pomocne w procesie wyrównywania szans edukacyjnych i w procesie integracji.

Treści Rozmówek zawierają materiał leksykalny zebrany w oparciu o badanie potrzeb językowych rodziców (imigrantów) dzieci w wieku wczesnoszkolnym oraz o analizę wypowiedzi nauczycieli, którzy pracują z dziećmi cudzoziemskimi w pierwszych klasach szkoły podstawowej. Obie grupy badanych - rodzice i nauczyciele, swoimi odpowiedziami, ocenami i sugestiami dotyczącymi problemów w komunikacji w języku polskim w szkole wpłynęły na treść, zasób leksykalny oraz formę Rozmówek Frazy, które znalazły się w Rozmówkach są oparte na autentycznych materiałach: dokumentacji szkolnej, dzienniczku ucznia, materiałach dotyczących zdrowia dziecka, stronach internetowych szkół, ogłoszeniach, informatorach szkolnych i informatorach kuratorium, ofertach klubów osiedlowych, kin, teatrów i biur turystycznych, publikacjach organizacji rządowych.

Taka zawartość Rozmówek może służyć urozmaiceniu i wzbogaceniu kursów języka polskiego ogólnego, a także wspomagać pracę kadry szkolnej i pedagogicznej z rodzicami i dziećmi cudzoziemskimi.

Pierwsza część Rozmówek - Świat i Człowiek - zawiera zwroty użyteczne w komunikacji codziennej. Kolejne części - Dziecko i Dom - są węższe tematycznie i obejmują słownictwo związane z dzieckiem. Najobszerniejsze, a jednocześnie najbardziej specjalistyczne, są części poświęcone szkole. Składają się z dwóch dużych całości. Pierwsza zbiera słownictwo z dziedziny szeroko pojętej edukacji, druga zaś określa sytuacje komunikacyjne, w jakich może się znaleźć rodzic lub opiekun w szkole iw środowisku szkoły.

Użytkownik Rozmówek znajdzie w nich zarówno pojedyncze słowa, jak i zwroty, wyrażenia, a także całe zdania. Przejrzysta i czytelna prezentacja najbardziej potrzebnych, użytecznych fraz oraz logiczne ich pogrupowanie ułatwiają skuteczną komunikację w języku polskim.

Rozmówki zostały przygotowane w czterech wersjach językowych: polsko-angielskiej, polsko-wietnamskiej, polsko-chińskiej i polsko-rosyjskiej.

Szczegółowe dane o książce

  • Autorzy: 

    Agnieszka Wiśniewska

  • Redakcja: 

    Paulina Tu

  • Rok wydania: 

    2015

  • Numer wydania: 

    2

  • Rodzaj oprawy: 

    miękka

  • Ilość stron: 

    92

  • Format: 

    10,5 x 15

  • Język publikacji: 

    polski/chiński

  • ISBN: 

    978-83-65099-07-5

Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...