Wczytuję dane...
Kod EAN: 9788365099150
Waga produktu: 0.270000 kg
Realizacja zamówienia: 24 godzin
Wysyłka od: 12.99 PLN
Wydawnictwo: Linguae Mundi

Publikacja zawiera materiały dydaktyczne dla nauczyciela, w szczególności tabele gramatyczne, dodatkowe ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, propozycje gier i zabaw językowych.

Seria Moje dziecko w polskiej szkole obejmuje (każdy komponent do nabycia oddzielnie):

  • Podręcznik studenta z płytą CD
  • Materiały dydaktyczne dla nauczyciela (tabele gramatyczne, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, gry i zabawy językowe)
  • Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i opiekunów polsko-angielskie
  • Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i opiekunów polsko-rosyjskie
  • Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i opiekunów polsko-chińskie
  • Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i opiekunów polsko-wietnamskie

RECENZJA

Otwarcie granic i związane z tym intensywne migracje ludności spowodowały wiele zmian o charakterze społecznym, kulturowym. Zmiany te dotykają znacząco językowych procesów dydaktycznych. Nauczanie języków w XXI wieku to realizacja licznych i ambitnych celów, których wspólnym mianownikiem jest wyposażenie uczących się w kompetencje, które zapewnią im lepszy start w życiu, przyczynią się do sukcesu osobistego i zawodowego, pozwolą zrealizować marzenia, pragnienia, plany, umożliwią samorealizację. Jest to szczególnie aktualne w procesie nauczania/uczenia się języków w środowiskach migrantów.

Dlatego z największym uznaniem należy powitać inicjatywę tworzenia materiałów nauczania dostosowanych do konkretnych, życiowych potrzeb uczących się. Recenzowany podręcznik [...] to jedna z części serii materiałów dydaktycznych, przeznaczonych do kształcenia rodziców dzieci cudzoziemskich, przebywających w Polsce. [ ... ]

Mocną stroną podręcznika są teksty (pisemne i ustne). Są one w większości preparowane, ale to co uderza, to autentyczny charakter, widoczny zarówno w ich strukturze jak i użytych formach językowych. Można śmiało stwierdzić, że są one "dydaktycznie autentyczne" (M. Dakowska 2001: 128). Autorki, bazując na szeroko zakrojonej analizie materiałów edukacyjnych potrafiły stworzyć teksty, które przenoszą słuchacza/czytelnika w świat polskiej szkoły podstawowej. Pomaga to oczywiście w osiągnięciu priorytetowego celu nauczania języka polskiego, jakim jest sprawna komunikacja w konkretnych sytuacjach i w specyficznym kontekście socjokulturowym.

Z recenzji dr hab. Iwony Janowskiej
Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie
Uniwersytet Jagielloński

Szczegółowe dane o książce

  • Autorzy: 

    Agnieszka Wiśniewska, Samanta Busiło

  • Rok wydania: 

    2015

  • Numer wydania: 

    2

  • Rodzaj oprawy: 

    miękka

  • Ilość stron: 

    68

  • Format: 

    21 x 29,5

  • Poziom: 

    A2/B1

  • Język publikacji: 

    polski

  • ISBN: 

    978-83-65099-15-0