-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.UNIVERSITAS
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Tematyka publikacji wpisuje się w szeroki kontekst zagadnień związanych z przygotowaniem się nauczyciela do zajęć z języka obcego. Część teoretyczna omawia istotę i rolę planowania dydaktycznego w odniesieniu do działu programowego, jednostki metodycznej, lekcyjnej i zadaniowej. W części drugiej zamieszczono propozycję planu wynikowego oraz przykłady konspektów lekcji języka polskiego jako obcego. Publikacja pokazuje praktyczny aspekt nauczycielskich działań planistycznych opartych na zasadach podejścia zadaniowego ESOKJ. Adresowana jest do nauczycieli języków obcych oraz studentów przygotowujących się do podjęcia pracy w tym zawodzie.
Publikacja dostępna również jako e-book >>
SPIS TREŚCI
Od autorki
Od redaktora serii
CZĘŚĆ I
PLANOWANIE WYNIKOWE I METODYCZNE
1. O programach i planowaniu wynikowym
1.1. Koherencja i wynikanie w procesie planowania
1.2. Rodzaje i etapy planowania nauczycielskiego
1.3. Planowanie wynikowe
1.3.1. Definicja programu nauczania
1.3.2. Program klasyczny a inwentarz
1.3.3. Program nauczania a plan wynikowy
1.3.4. Programy i plany zadaniowe
1.3.5. Jak tworzyć plan wynikowy
2. Jednostki uczenia się – lekcyjne i metodyczne
2.1. Uwarunkowania psychologiczne
2.2. Metodologiczny i społeczny aspekt planowania lekcji
2.3. Charakterystyka jednostek lekcyjnych i metodycznych
2.4. Podział jednostek lekcyjnych na fazy – przegląd koncepcji
2.4.1. Informacje ogólne
2.4.2. Fazy lekcji w wybranych metodach nauczania
3. Planowanie metodyczne. Konspekt lekcji
3.1. Czym jest konspekt lekcji?
3.2. Konspekt czy scenariusz?
3.3. Jakie dane powinien zawierać konspekt?
3.4. Konspekty schematyczne i szczegółowe
3.5. Cele nauczania i uczenia się
3.5.1. ESOKJ o celach
3.5.2. Sposoby formułowania celów
3.5.3. Formułowanie celów w kategoriach umiejętności i sprawności
3.5.4. Czytelność metodologiczna celów i działań uczniów
3.6. Treści nauczania i uczenia się
3.7. Autorska propozycja konspektu
4. Uczenie się przez wykonywanie zadań
4.1. Zadania i metodyka zadaniowa – interpretacja pojęć
4.2. Właściwości i funkcje zadań w metodyce zadaniowej
4.3. Uczenie się przez wykonywanie zadań
4.4. Trzy etapy realizacji zadań
4.5. Konspekt klasyczny a plan zadaniowy
5. Formy organizacyjne zajęć
5.1. O zaletach pracy w grupach
5.2. W zespołach czy „równym frontem”?
5.3. Uczenie się we współpracy
5.4. Uczenie się w grupach – etapy lekcji
5.5. Słabe strony pracy w grupach
6. Praca domowa ucznia
7. Planowanie przestrzeni pedagogicznej
8. Trudności w procesie planowania
8.1. Błędy planowania zajęć
8.2. Uczenie się planowania
8.3. Konspekt a zmiana toku lekcji
8.4. Działania planistyczne studentów
CZĘŚĆ II
PRZYKŁADY AUTORSKICH KONSPEKTÓW LEKCJI I PLANU WYNIKOWEGO
1. Plany jednostek lekcyjnych i tematycznych
1.1. Jak skutecznie walczyć z upałem?
1.2. Chyba mam grypę
1.3. Dziesięć rad na skuteczne odchudzanie
1.4. Jeden plus jeden czyli nowy model rodziny
1.5. Karol Szymanowski
1.6. Kogo dzisiaj szuka praca?
1.7. Tele-mele
1.8. Torebka kobiety – niezgłębiona tajemnica
1.9. Wiano Świętej Kingi
1.10. Zielone mury miasta
2. Plany jednostek zadaniowych
2.1. Zorganizować wakacje w Trójmieście
2.2. Opracować zbiór łatwych przepisów kuchennych
2.3. Przygotować exposé lub artykuł prasowy na temat:
Niegdyś „dzieci ulicy”, dzisiaj „dzieci hipermarketów”
2.4. Wynająć pokój, mieszkanie
2.5. Zorganizować wycieczkę do kopalni soli w Wieliczce
3. Plan wynikowy
Spis tabel i schematów
Bibliografia