Wczytuję dane...
Kod EAN: 9788381388221
Waga produktu: 0.400 kg
Realizacja zamówienia: 24 godzin
Wysyłka od: 11.99 PLN

Niniejszy tom stanowi zbiór doświadczeń, które zdobywał zespół podczas codziennej pracy dydaktycznej z grupami chińskimi. Wszystkie teksty relacjonują proces kształcenia, pokazują poczynione obserwacje, badania oraz wnioski.

Tom jest efektem pracy zespołu nauczycieli oraz wykładowców Instytutu Glottodydaktyki Polonistycznej UJ, którzy w roku akademickim 2019/2020 rozpoczęli zajęcia w ramach I edycji studiów na kierunku studia polskie – język, kultura, społeczeństwo na Wydziale Polonistyki UJ. (…) Specyfika nauczania polszczyzny uczących się z odległego kręgu kulturowego to nie tylko rozwijanie działań językowych oraz przekazywanie wiedzy na temat podsystemów języka, lecz także kształcenie świadomości kulturowej i kompetencji w tym zakresie. (…) Uczący się przybywa do Polski ze specyficznym bagażem kulturowym i, poznając język, zmuszony jest wielokrotnie przekraczać granice własnego świata, modelu uczenia się oraz związanych z tym nawyków.

(Tamara Czerkies, Adriana Prizel-Kania, fragment Wstępu)

Monografia jest pionierską i aktualną analizą obrazu zmagań, wyzwań oraz sukcesów osób podejmujących studia w Instytucie Glottodydaktyki Polonistycznej UJ. Spojrzenie metodologiczne zakłada ogląd z wnętrza Polski, oczyma polskich filologów, którzy na co dzień przygotowują studentów do pisania prac licencjackich i są autorytetami w dziedzinie. Dla chińskiego badacza to ciekawe ujęcie poznawcze, ponieważ wnioski oraz konkluzje naukowe są czynione synchronicznie do powstałych nie tak dawno studiów polskich. To notowanie na bieżąco spostrzeżeń, porażek, wyzwań oraz dalekosiężnych efektów, które uznaję za cenną wiedzę mogącą w przyszłości być punktem wyjścia do badań w zakresie porównawczym studiów polsko-chińskich.

(z recenzji prof. nadzw. dr Li Yinan, Pekiński Uniwersytet Języków Obcych)

Recenzowany tom stanowi udany wkład zespołu specjalistów Uniwersytetu Jagiellońskiego w rozwój refleksji nad nowym obszarem w glottodydaktyce polonistycznej – nauczaniem JPJO w Chinach. (…) Świadczy to nie tylko o znaczeniu wschodnioazjatyckiego partnera, lecz także o potrzebie wyspecjalizowania się w odpowiadaniu na potrzeby konkretnych grup zainteresowanych polszczyzną i polskością. (…) Publikacja przynosi starannie pomyślany i rzetelnie wykonany zbiór prac na temat nauczania polszczyzny w ważnym kraju Dalekiego Wschodu.

(z recenzji dr. Piotra Kajaka, Uniwersytet Warszawski)

Spis treści

Wprowadzenie
CZĘŚĆ I. SPECYFIKA POTRZEB ORAZ PROGRAM NAUCZANIA STUDENTÓW Z CHIN
Potrzeby chińskojęzycznych studentów uczących się języka polskiego jako obcego
Zhang Huiling

Program kształcenia językowego na kierunku studia polskie – język, kultura, społeczeństwo
Iwona Janowska

CZĘŚĆ II. DYDAKTYCZNA CODZIENNOŚĆ
Wymiary kultur oraz ich wpływ na proces uczenia się oraz komunikację w języku polskim jako obcym
Adriana Prizel-Kania

Rozwijanie kompetencji chińskich studentów w zakresie działań receptywnych na zajęciach z języka polskiego jako obcego
Małgorzata Banach, Dominika Bucko

„Aby język giętki powiedział wszystko, co pomyśli głowa”. O nauczaniu gramatyki na kierunku studia polskie – język, kultura, społeczeństwo słów kilka
Joanna Machowska

I Chińczykom gramatyka problemy sprawia, czyli o wyzwaniach składniowych (i nie tylko) chińskojęzycznych uczących się języka polskiego jako obcego
Beata Terka

Co nosimy w sobie jak pieczęć? O próbach przełamywania wzorów myślenia oraz rozwijania świadomości kulturowej
Tamara Czerkies

Projekt edukacyjny jako aktywizująca metoda nauczania międzykulturowego
Dominika Bucko

Wyzwania oraz sposoby wsparcia chińskich studentów przygotowujących prace licencjackie
Małgorzata Banach, Dominika Bucko

CZĘŚĆ III. SEMINARIA LICENCJACKIE, CZYLI ZWIEŃCZENIE WSPÓLNYCH WYSIŁKÓW
Program seminarium licencjackiego w odniesieniu do nowych wyzwań stojących przed studiami polonistycznymi w Chinach
Piotr Horbatowski

Prace licencjackie chińskich studentów powstałe na zakończenie I edycji programu, czyli przekraczanie granic własnego świata
Tamara Czerkies

Szczegółowe dane o książce

  • Autorzy: 

    opracowanie zbiorowe

  • Redakcja: 

    Tamara Czerkies, Adriana Prizel-Kania

  • Rok wydania: 

    2022

  • Rodzaj oprawy: 

    miękka

  • Ilość stron: 

    232

  • Format: 

    24,0 x 16,0

  • Język publikacji: 

    polski

  • ISBN: 

    978-83-8138-822-1

Polecamy także
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...