Wczytuję dane...
Kod EAN: 9788375566253
Waga produktu: 0.47 kg
Wysyłka: Wysyłka gratis!
Wydawnictwo: cedewu
Książka stanowi studium przedstawiające sytuację podmiotów na rynku oszczędności indywidualnych w Polsce – zarówno gospodarstw domowych reprezentujących podaż środków finansowych, jak i instytucji finansowych zgłaszających popyt na te środki. 
Część analizy dotycząca gospodarstw domowych obejmuje podejmowane przez nie decyzje finansowe, cele i motywy działania na tle teorii dotyczących konsumpcji i oszczędzania. Przedstawione zmiany w sytuacji dochodowej gospodarstw domowych w Polsce oraz ich postawach i skłonności do oszczędzania znajdują odzwierciedlenie w zmieniającej się wielkości i strukturze oszczędzania. Interesujące wnioski płyną z porównania skłonności do oszczędzania gospodarstw domowych w różnych krajach. 
Książka zawiera również analizę sytuacji instytucji rywalizujących o oszczędności, tj. banków, towarzystw ubezpieczeniowych, towarzystw funduszy inwestycyjnych, podmiotów maklerskich i towarzystw emerytalnych oraz ocenę i porównanie ich siły i pozycji konkurencyjnej. Ponadto przeprowadzono rozważania dotyczące sposobu i zakresu, w jaki instytucje finansowe wykorzystują poszczególne narzędzia konkurowania, tj. dywersyfikację oferty, cenę, dystrybucję, promocję i czynniki niematerialne – personel i wizerunek. 
Ocenę skuteczności instrumentów stosowanych przez konkurujące na rynku oszczędności instytucje przeprowadzono na podstawie analizy wyników badania ankietowego, którego celem była m.in. identyfikacja czynników wpływających na decyzje i zachowania klientów dotyczące oszczędzania, w tym determinant wyboru poszczególnych form lokowania nadwyżek finansowych. 
Książka może stanowić wartościowe źródło informacji zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu konkurencji i rynku oszczędności, jak też dla pracowników naukowych wyższych uczelni. Powinna również zainteresować pracowników instytucji finansowych dążących do zwiększenia efektywności działań konkurencyjnych w zakresie przyciągania oszczędności.

Szczegóły produktu

  • Autor: 

    Wójcik Ewa

  • Rok wydania: 

    2020

  • Objętość: 

    284

  • Oprawa: 

    Miękka

  • Format: 

    16.5x23.5cm

  • Tematyka: 

    Ekonomia Biznes

  • ISBN: 

    9788375566253

Polecamy także