Naukowe zaangażowanie w rozwiązywanie aktualnych problemów bywa trudne do pogodzenia z wymogami obiektywizmu i nieulegania emocjom w badaniach. Jako teoretyczne wsparcie podejmowania takich wyzwań i zachowania dystansu rozpatrzyć warto kategorię gier.
Gry analizować można z różnych perspektyw:
- Pierwsza to rozwój rynku gier komputerowych i e-sportu.
- Druga to grywalizacja, strategia wykorzystania elementów gier w niezwiązanych z grami celach: motywowania ludzi do aktywności i realizacji zadań, ale też uzyskiwania innych - niekiedy ukrytych - pożądanych efektów.
- Trzecią perspektywę wyznacza matematyczna teoria gier: badanie optymalnego zachowania w przypadku konfliktu interesów.
Gry stanowiły w 2021 roku przedmiot multidyscyplinarnych badań, których wyniki referowane są w trzech częściach tego tomu. Pierwsza dotyczy rynku gier video i e-sportu. W drugiej skupiono się na „globalnych graczach" w cyberprzestrzeni oraz cyberbezpieczeństwie. Trzecia część łączy te wątki ukazując zastosowania gier i symulatorów w edukacji dla bezpieczeństwa.
Prawo
-
ISBN:
978-83-8291-035-3
-
Autorzy:
Agnieszka Gryszczyńska, prof. UKSW, Grażyna Szpor, Wojciech Rafał Wiewiórowski, prof. UG
-
Wysokość:
238
-
Szerokość:
165
-
Grubość:
21
-
Liczba stron:
402
-
Oprawa:
Miękka
-
Rok wydania:
2022
-
Miejscowość:
Warszawa
-
Seria cykliczna:
Inne
-
Tematyka:
Prawo
-
Wiek:
15-99 lat
-
Typ publikacji:
Książka
-
Data wprowadzenia do sprzedaży:
2022-02-16