-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Linguae Mundi
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Książka do nauki specjalistycznego języka polskiego jako obcego Agnieszki Wiśniewskiej, Anny Mijas, Anny Kokot oraz Marzeny Jasnos WYBIERAM GASTRONOMIĘ to:
- Podręcznik dla cudzoziemców, którzy chcą pracować w charakterze kucharza, kelnera, pracownika firmy cateringowej
- Tematyka związana z poszukiwaniem i podejmowaniem pracy w obszarze szeroko pojętej gastronomii
- 14 rozdziałów zawierających liczne dialogi, ćwiczenia leksykalne, komunikacyjne i gramatyczne
- Praktyczne informacje dotyczące pracy w branży gastronomicznej (m.in. BHP pracy w kuchni, urządzenie profesjonalnej kuchni, rodzaje lokali gastronomicznych)
- Ćwiczenia, które szczegółowo wprowadzają w warsztat pracy kucharza (m.in. mięso, drób, dania wegetariańskie, ryby, zupy, desery)
- Materiały autentyczne (m.in. przepisy na danie kuchni polskiej i międzynarodowej, menu, forum internetowe, strona internetowa, artykuły prasowe, SMS-y)
- Wzory dokumentów (m. in. zgłoszenie o wypadku przy pracy, faktura VAT, formularz zamówienia)
- Bogactwo fotografii, prezentujących m.in. przybory i naczynia kuchenne, zastawę stołową, poszczególne dania i potrawy
- Płyta CD zawierająca nagrania do podręcznika
RECENZJA
Wybieram gastronomię stanowi kolejny tom serii Edukacja Praca Integracja. Podręcznik jest przeznaczony dla imigrantów, którzy planują zmianę zawodu lub podjęcie pracy w Polsce. Materiały w nim zawarte zostały przetestowane w grupach, w których przeważali słuchacze słowiańskojęzyczni, a część wykorzystano także na zajęciach w grupach anglojęzycznych. Całość oparto na wieloletnim doświadczeniu w pracy z imigrantami oraz badaniach ich potrzeb językowych i preferencji zawodowych. Pomysł opracowania pomocy dydaktycznych dla imigrantów, którzy chcą tu pracować, jest nie do przecenienia. Nie tylko stwarza im możliwość przygotowania się do zawodu lub jego zmiany, otwiera więcej możliwości zdobycia miejsca pracy, ale też, a raczej przede wszystkim umożliwia opanowanie języka, bez czego nawet najlepsze kwalifikacje są nieistotne.
Z recenzji dr hab. Ewy Lipińskiej
Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie
Uniwersytet Jagielloński