-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Wydawnictwo C.H.Beck
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Profesjonalna weryfikacja partnerów biznesowych – pełny cykl zarządzania ryzykiem w relacjach B2B.
Publikacja stanowi kompleksowy przewodnik po procesie weryfikacji kontrahentów biznesowych, zarówno w ujęciu formalnoprawnym, rejestrowym, podatkowym, AML, sankcyjnym, jak i w kontekście rosnącego znaczenia ESG oraz zrównoważonego rozwoju w łańcuchach dostaw.
W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu regulacyjnym oraz w obliczu rosnących wyzwań związanych z ryzykami po stronie partnerów biznesowych, oczekiwaniami klientów i banków, proces należytej staranności (due diligence) staje się kluczowym elementem zarządzania ryzykiem, zgodnością i reputacją organizacji.
Celem publikacji jest przedstawienie obowiązków związanych z weryfikacją kontrahentów jako elementu strategicznego zarządzania organizacją – nie tylko dla ochrony przed nieuczciwym partnerem, ale też jako fundamentu transparentności i odpowiedzialności. W książce opisano pełny cykl zarządzania ryzykiem w relacjach B2B – od identyfikacji i oceny ryzyk, przez ich unikanie i transfer, aż po określenie tzw. apetytu na ryzyko. Przedstawiono również praktyczne przykłady mitygacji zagrożeń oraz wskazówki dotyczące tworzenia wewnętrznych procedur zgodnych z najlepszymi standardami compliance. Książka koncentruje się na prawnym i operacyjnym aspekcie tworzenia systemu weryfikacji – od przypisania ról i odpowiedzialności, przez projektowanie ścieżek weryfikacyjnych, po wybór metod oceny ryzyka.
W książce omówione zostały wszystkie możliwe źródła danych o kontrahentach biznesowych, w tym publiczne rejestry (KRS, CEIDG i inne), komercyjne bazy danych, a także dane wewnętrzne i operacyjne, posiadane przez organizacje. Opisuje sygnały ostrzegawcze oraz mechanizmy ich weryfikacji – od informacji medialnych po sygnały z bieżącej współpracy z partnerem. W publikacji wskazano także aspekty związane z zamknięciem procesu – tworzenie tzw. białych list, wdrażanie planów naprawczych, wskazanie kryteriów wykluczających i ocenę kontrahenta po zakończeniu współpracy. Zwrócono uwagę na wykorzystanie technologii do automatyzacji i bieżącego monitorowania relacji z kontrahentem.
W czasach obowiązków raportowych i presji rynku analiza kontrahenta pod kątem środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego staje się nowym standardem. Książka uwzględnia aspekty ESG poprzez wskazówki, jak konstruować kwestionariusze, pozyskiwać dane branżowe (również od MŚP), analizować ryzyka ESG w zależności od lokalizacji i sektora oraz jak integrować te informacje z polityką zakupową.
Najważniejsze atuty książki to:
- szczegółowe omówienie najlepszych praktyk związanych z weryfikacją partnerów biznesowych i zasad zarządzania ryzykiem kontrahentów;
- praktyczne podejście – książka oferuje gotowe rozwiązania, które można wdrożyć w organizacji. Przykłady, wytyczne i studia przypadków pomogą uniknąć najczęstszych błędów;
- ekspercka analiza i wskazówki – poradnik odpowiada m.in. na pytania, jak zgodnie z prawem przeprowadzić weryfikację kontrahentów, aby zminimalizować ryzyka naruszenia przepisów prawa, w tym prawa podatkowego, sankcyjnego czy przeciwdziałania praniu pieniędzy;
- wsparcie dla działów compliance, działów zakupów, działów zarządzania ryzykiem i zarządów – poradnik pokazuje, jak integrować proces weryfikacji kontrahentów z polityką zakupową i zasadami obowiązującymi w biznesie;
- uwzględnienie najnowszych trendów związanych z pozyskiwaniem danych z łańcucha wartości i oceną ryzyk zrównoważonego rozwoju.
Dzięki tej publikacji Czytelnik:
- zrozumie ryzyka i obowiązki prawne związane ze współpracą z kontrahentami biznesowymi,
- otrzyma praktyczne wskazówki, jak zbudować system zarządzania ryzykiem strony trzeciej, jak zaprojektować procedurę weryfikacji i jak dobrać narzędzia wspierające ten proces,
- zbuduje wewnętrzny system due diligence lub zaktualizuje swoje procedury,
- nauczy się rozpoznawać ryzyka ESG i integrować je z procesami zakupowymi,
- otrzyma praktyczne narzędzia do oceny ryzyka, kwestionariusze i checklisty,
- będzie lepiej przygotowany do zarządzania ryzykami kontrahentów biznesowych, ryzykami ESG w łańcuchu dostaw oraz do oceny ryzyk zrównoważonego rozwoju.
W książce Czytelnik znajdzie odpowiedzi na następujące pytania:
- Jakie są podstawy prawne i regulacyjne weryfikacji kontrahentów biznesowych?
- Jakie bezpłatne źródła danych można wykorzystać w celu weryfikacji kontrahenta?
- Na co zwrócić uwagę, dobierając odpłatne narzędzia do weryfikacji kontrahentów biznesowych?
- Jak zaprojektować i przygotować procedurę weryfikacji kontrahentów?
- Jak zarządzać ryzykami związanymi z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu (AML)?
- Jak zbudować proces due diligence?
- Jakie mechanizmy kontrolne i sposoby mitygacji ryzyk zastosować w organizacji?
- Jak zaprojektować kompleksowy system zarządzania ryzykami kontrahentów biznesowych?
- Jakie sygnały ostrzegawcze mogą pojawić się w trakcie współpracy z dostawcami?
- Jakie są nowe obowiązki dotyczące zarządzania ryzykami ESG w łańcuchu dostaw?
- Jak powinna wyglądać polityka zakupowa i zrównoważony łańcuch dostaw?