-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Episteme
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Książka "Czytamy i mówimy po polsku" przeznaczona jest dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z językiem polskim (są na poziomie A0/A1).
Pisałyśmy ją z myślą o obcokrajowcach, pragnących rozwijać umiejętność czytania i mówienia po polsku, bez konieczności zagłębiania się w skomplikowane reguły gramatyczne, a także o lektorach języka polskiego, którzy chcą pomóc swoim kursantom w tym procesie.
Podręcznik składa się z ponad 100 stron i jest podzielony na 10 tematycznych lekcji. Każda z nich zawiera ciekawe i różnorodne teksty oraz ćwiczenia:
- sprawdzające rozumienie tekstu,
- rozwijające umiejętność zadawania pytań i odpowiadania na nie,
- poszerzające i utrwalające słownictwo,
- rozwijające umiejętności mówienia.
Na końcu książki umieściłyśmy klucz odpowiedzi.
Ćwiczenia oznaczone gwiazdką (*) są przeznaczone do samodzielnej interpretacji. Wiele z nich ma na celu przełamanie bariery językowej w komunikacji, która blokuje uczących się przed mówieniem po polsku.
Książka sprawdzi się zarówno w pracy z lektorem jako uzupełnienie tradycyjnego kursu języka polskiego, jak również podczas samodzielnej nauki w domu.
Choć podręcznik nie bazuje na gramatyce, na końcu każdej lekcji znajduje się krótka informacja o tym, jakie zagadnienia gramatyczne mogły zostać naturalnie przyswojone podczas pracy z danym tekstem i ćwiczeniami.
Autorki: Od wielu lat uczymy języka polskiego jako obcego, prowadzimy szkołę językową, organizujemy kursy języka polskiego w kilku miastach w Polsce, a także online, tworzymy również materiały dydaktyczne. Ucząc, zauważyłyśmy ogromne zapotrzebowanie na rynku na teksty na najniższym poziomie zaawansowania, które nie bazują na wiedzy gramatycznej, a jednocześnie utrwalają ją w bardzo naturalny sposób. Zaczęłyśmy tworzyć takie materiały i testować je na naszych uczniach. Bardzo szybko okazało się, że był to strzał w dziesiątkę, a motywacja kursantów, wiedzących, że potrafią ze zrozumieniem przeczytać tekst, a także wypowiedzieć się w danym temacie, rosła w bardzo szybkim tempie. Postanowiłyśmy więc podzielić się tymi doświadczeniami na większą skalę.