Wczytuję dane...
Kod EAN: 9788322641613
Waga produktu: 0.880000 kg
Realizacja zamówienia: 24 godzin
Wysyłka od: 8.99 PLN

"Bawimy się w polski 1" to pakiet pomocy dydaktycznych do nauki języka polskiego jako obcego dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat składających się z podręcznika, zeszytu ćwiczeń, klucza do zadań z komentarzem dydaktycznym oraz z nagraniami tekstów i piosenek do pobrania ze strony wydawcy.

Podręcznik "Bawimy się w Polski 1" przeznaczony jest szczególnie dla odbiorcy dziecięcego i młodzieżowego (w wieku 8–12 lat), uczącego się języka polskiego poza granicami Polski (jako języka pierwszego lub drugiego), przede wszystkim pochodzącego z rodzin polonijnych o kompetencjach językowych zbliżonych do poziomu A1.

"Bawimy się w Polski 1" uczy dziecko wykorzystywania polszczyzny w codziennej rutynie: w mówieniu, czytaniu, śpiewaniu, recytowaniu, odgrywaniu ról, zachęca do czytania polskiej literatury dla dzieci i młodzieży i oglądania polskich filmów, w tym animowanych. Podręcznik z pewnością, oprócz walorów edukacyjnych, językowych, uczy polskości, w przypadku młodych odbiorców polonijnych będzie pomocny w budowaniu ich tożsamości kulturowej.

Autorki, konstruując teksty dialogów i ćwiczeń wykorzystały nowoczesne metody nauczania języka polskiego jako obcego, opierając się przede wszystkim na metodzie komunikacyjnej.

Z bohaterami książki, Krysią, Markiem, Anią i Pawłem, dzieci poznają język polski: słownictwo i zwroty oraz formy wypowiedzi wykorzystywane w codziennej komunikacji, a także polskie realia kulturowe. Bohaterowie książki wprowadzą młodych odbiorców w codzienne sytuacje (w szkole, w domu, w sklepie, w zabawie), a także przybliżą wiedzę o polskich zwyczajach i tradycjach.

"Bawimy się w polski 1" to świat komiksu, to kolorowanki, gry i zabawy językowe. Autorki, konstruując teksty dialogów i ćwiczeń, wykorzystały nowoczesne metody nauczania języka polskiego jako obcego i jako ojczystego, przede wszystkim metodę komunikacyjną, wprowadziły też elementy gramatyki.

Zadania, typy ćwiczeń, tematyka dostosowane są do wieku i zainteresowań potencjalnych odbiorców. Materiał został tak pogrupowany, by powoli, systematycznie (spiralnie) wzrastał, co zdecydowanie ułatwia i usprawnia proces uczenia się. Podręcznik ma przemyślaną kompozycję, zamyka się w 20 rozdziałach: 15 z nich to jednostki edukacyjne, 3 to jednostki o charakterze powtórzeniowym, w podręczniku znajduje się także jednostka podsumowująca oraz test końcowy, przygotowujący uczniów do egzaminów z zadaniami certyfikacyjnymi. Każda jednostka ma podobną budowę, co również służy systematyzacji i zapamiętywaniu materiału. Tworzą ją cztery części: a) ilustracja prezentująca słownictwo i zarysowaną sytuację komunikacyjną, której towarzyszy nagranie do odsłuchania ze strony wydawcy oraz ćwiczenie służące do zapamiętania poznawanego słownictwa, b) komiks z nagraniem, c) ćwiczenia - najczęściej związane z aktywnością tekstotwórczą, d) wiersze lub piosenki polskie z repertuaru przeznaczonego dla dzieci (nagrania do pobrania ze strony wydawcy), czasem powtórzenie i utrwalenie materiału - w formie różnorodnych quizów; ćwiczenia wymowy, niekiedy też sugestie dotyczące lektur właściwych wiekowi odbiorcy. Jednostki mogą być omawiane po kolei, co jest konsekwencją przyjętej spiralnej budowy, narastania materiału, zwłaszcza gramatycznego, ćwiczeń powtórzeniowych, a także fabuły.

"Bawimy się w język polski 1" wydaje się uniwersalny - stanowi samodzielny podręcznik kursowy lub - jak podkreślają same autorki - „może też służyć jako uzupełnienie - pomoc w doskonaleniu kompetencji w zakresie znajomości języka polskiego - dla dzieci uczących się za granicą według programów polskich, dla których realizacja materiału okazuje się za trudna”.

Podręcznik wyróżnia się bogatą szatą graficzną. Dominuje symboliczna konwencja komiksu, który pozwala na pozawerbalne wytłumaczenie kontekstu. Plusem są również przybliżające polskie realia materiały autentyczne (foto-grafie wybranych obiektów, reprodukcje malarskie, pocztówki, kartki z życzeniami, okładki książek dla dzieci i młodzieży). Bogata warstwa wizualna ma znaczenie również ze względów merytorycznych i metodycznych - właściwe graficzne rozmieszczenie elementów ikonicznych, rebusów, labiryntów, krzyżówek rysunkowych, tabel wprowadzających i podsumowujących materiał językowy - uatrakcyjnia odbiór, znacznie ułatwia naukę i zapamiętywanie. Graficznie został dopracowany również system ikon, które informują i objaśniają cel poszczególnych zadań. W przypadku zeszytu ćwiczeń ważna jest czarno-biała (funkcjonująca na zasadzie kolorowanki) konwencja rysunków, które dzieci mogą wypełniać samodzielnie.

Zestaw "Bawimy się w Polski 1" zawiera:

- podręcznik;
- zeszyt ćwiczeń;
- klucz do zadań z propozycjami metodycznymi dla nauczycieli;
- nagrania do pobrania z tekstami, piosenkami i wierszami dla dzieci i młodzieży.

SPIS TREŚCI: Bawimy się w Polski 1 - Podręcznik

Lekcja 1. Dzień Dobry! - 7
Lekcja 2. W klasie - 12
Lekcja 3. Ile masz lat - 17
Lekcja 4. Mam długie włosy - 23
Lekcja 5. W sklepie papierniczym - 28
Lekcja 6. Powtarzamy: Kot, który mówi - 33
Lekcja 7. Na basenie - 36
Lekcja 8. Rozmowa z babcią - 40
Lekcja 9. Czym się interesujesz? - 44
Lekcja 10. Droga do domu - 48
Lekcja 11. Spotkanie u Marka - 54
Lekcja 12. Powtarzamy: Jesteśmy razem - 59
Lekcja 13. Szkolna dyskoteka - 62
Lekcja 14. Mój tata jest lekarzem - 66
Lekcja 15. Andrzejki. Zabawy i wróżby (spotkania z tradycją) - 71
Lekcja 16. Krysiu, gdzie jesteś? - 76
Lekcja 17. Nie lubię... Nazwy potraw - 82
Lekcja 18. Powtarzamy: Krysia i Marek grymaszą - 86
Lekcja 19. Utrwalenie: Niezwykłe przygody i zwykły dzień - 89
Lekcja 20. Test końcowy - 105

SPIS TREŚCI - Bawimy się w Polski - Zeszyt Ćwiczeń

Lekcja 1. Dzień Dobry! - 7
Lekcja 2. W klasie - 10
Lekcja 3. Ile masz lat - 16
Lekcja 4. Mam długie włosy - 20
Lekcja 5. W sklepie papierniczym - 23
Lekcja 6. Powtarzamy: Kot, który mówi - 28
Lekcja 7. Na basenie - 34
Lekcja 8. Rozmowa z babcią - 39
Lekcja 9. Czym się interesujesz? - 44
Lekcja 10. Droga do domu - 48
Lekcja 11. Spotkanie u Marka - 52
Lekcja 12. Powtarzamy: Jesteśmy razem - 59
Lekcja 13. Szkolna dyskoteka - 64
Lekcja 14. Mój tata jest lekarzem - 69
Lekcja 15. Andrzejki. Zabawy i wróżby (spotkania z tradycją) - 74
Lekcja 16. Krysiu, gdzie jesteś? - 77
Lekcja 17. Nie lubię... Nazwy potraw - 80
Lekcja 18. Powtarzamy: Krysia i Marek grymaszą - 84
Klucz do zadań z komentarzem dydaktycznym


Aleksandra Achtelik - doktor, adiunkt w Instytucie Nauk o Kulturze Polskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, wicedyrektor Szkoły Języka i Kultury Polskiej (od 2006), lektor języka polskiego jako obcego. Jej zainteresowania badawcze ogniskują się wokół problematyki z zakresu antropologii miasta i antropologii literatury. Od kilkunastu lat zajmuje się także metodyką nauczania jpjo oraz nauczaniem kultury polskiej cudzoziemców. Jest współautorką podręczników Miło mipanią poznać. Język polski w sytuacjach komunikacyjnych oraz Bawimy się w polski 1. Podręcznik do nauki języka polskiego dla dzieci (Katowice 2009), a także publikacji Bądź naB1. Zbiór zadań z języka polskiego oraz przykładowe testy certyfikatowe dla poziomu B1, współredaktorką tomów Sztuka czy rzemiosło? Nauczyć Polski i polskiego (Katowice 2007, wespół z Jolantą Tambor) oraz Sztuka i rzemiosło. Nauczyć Polski i polskiego(Katowice 2010, wspólnie z Małgorzatą Kitą oraz Jolantą Tambor), a także licznych artykułów naukowych zamieszczanych w tomach zbiorowych. [2012]

Bernadeta Niesporek-Szamburska - dr hab. prof. UŚ, językoznawca, dydaktyk w Katedrze Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej zainteresowania badawcze skupiają się wokół: języka dziecka, językowego obrazu świata dzieci i młodzieży, a także wokół języka i stylu literatury dla dzieci i młodzieży. Autorka książek: Język wierszy dla dzieci (na materiale „Świerszczyka”) (1990), Językowy obraz pór roku i tradycji kulturowych w twórczości dzieci (2004), Dziecko w świecie języka (współautorki: H. Synowiec, D. Bula, D. Krzyżyk) (2004), O dialogu kultur w edukacji polonistycznej (na poziomie szkoły podstawowej) (współautor: A. Kołodziej), redaktorka i współredaktorka tomów Dziecko - język - tekst, Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów.[31.05.2012]

Szczegółowe dane o książce

  • ISBN: 

    978-83-226-4161-3

  • Autorzy: 

    Aleksandra Achtelik, Bernadeta Niesporek-Szamburska

  • Dodatki: 

    bezpłatny dostęp do nagrań MP3

  • Rok wydania: 

    2021

  • Numer wydania: 

    5

  • Rodzaj oprawy: 

    miękka, klejona folia błyszcząca

  • Ilość stron: 

    110 + 134

  • Format: 

    30,0 x 23,0 x 1,6

  • Grupa wiekowa: 

    8-12 lat

  • Język publikacji: 

    polski

Napisz opinię
2021-01-03 10:56:17 - Teresa

Bawimy się w polski to jeden z najlepszych podręczników do nauki języka polskiego dla dzieci, polecam!

Ocena 5.00

Opinia o produkcie: 
2021-01-05 21:49:48 - Anna

W mojej szkole zakupiono ten podręcznik, jestem bardzo zadowolona. Książka doskonale się sprawdza w polskiej szkole z klasie z dziećmi cudzoziemców.

Ocena 5.00

Opinia o produkcie: 
2021-01-08 16:12:22 - Diana

Już same nazwiska autorek świadczą o wartości podręcznika. Aleksandra Achtelik oraz Bernadeta Niesporek-Szamburska to niekwestionowane autorytety w nauczeniu początkowym, szczególnie dzieci i młodzieży. Książka ta uczy dziecko wykorzystywania polszczyzny w codziennej rutynie: w mówieniu, czytaniu, śpiewaniu, recytowaniu, odgrywaniu ról, zachęca do czytania polskiej literatury dla dzieci i młodzieży i oglądania polskich filmów. Polecam!

Ocena 5.00

Opinia o produkcie: 
Polecamy także
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...