-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Księgarnia Akademicka Sp. z o.o.
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Znajomość języka polskiego u Włochów zdających egzaminy certyfikatowe w latach 2004-2015 (ze szczególnym uwzględnieniem sprawności pisania) Biblioteka LingVariów: 25
Monografia Znajomość języka polskiego u Włochów zdających egzaminy certyfikatowe w latach 2004–2015 stanowi teoretyczno-badawcze studium z zakresu glottodydaktyki polonistycznej. Przedmiotem podjętych przez autorkę rozważań są kompetencje językowe Włochów, którzy przystąpili do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego w latach 2004–2015. W rozprawie został po raz pierwszy opisany w sposób szczegółowy, a więc z uwzględnieniem wyników uzyskanych we wszystkich częściach egzaminu, udział grupy jednorodnej pod względem języka funkcjonalnie pierwszego w procesie certyfikacji JPJO. Publikacja wypełnia lukę poznawczą w obszarze badań nad jakością polszczyzny cudzoziemców. Jest pierwszym tak dogłębnym i obszernym opracowaniem naukowym dotyczącym specyfiki nabywania języka polskiego przez osoby włoskojęzyczne. Poszerza wiedzę na temat trudnych dla italofonów kwestii w polskim systemie językowym oraz deficytów w rozwoju sprawności testowanych podczas egzaminów certyfikatowych (zwłaszcza pisania po polsku). Czytelnik znajdzie tutakże spis zagadnień, którym autorzy programów nauczania, podręczników i pomocy dydaktycznych dla Włochów powinni poświęcić szczególną uwagę.
SPIS TREŚCI
Część I. Konteksty
1. Badania kompetencji językowych Włochów na tle polonistycznego dyskursu glottodydaktycznego
2. Co to znaczy „znać język”? – pojęcie kompetencji językowej i komunikacyjnej
3. Certyfikacja znajomości polszczyzny jako języka obcego w latach 2004–2015
4. Pisanie – ogólna charakterystyka umiejętności
5. Oddziaływania międzyjęzykowe
CZĘŚĆ II. BADANIA I ANALIZY
6. Socjolingwistyczna charakterystyka badanej grupy
7. Obraz kompetencji językowych kandydatów włoskich w świetle wyników egzaminów certyfikatowych z lat 2004–2015 – analizy ilościowe
8. Błędy interferencyjne w wypowiedziach pisemnych kandydatów włoskich
9. Jakościowa analiza wybranych wypowiedzi pisemnych kandydatów włoskich – studia przypadków
10. Wnioski