Wczytuję dane...
Kod EAN: 9788365099341
Waga produktu: 0.150 kg
Realizacja zamówienia: 24 godzin
Wysyłka od: 11.99 PLN
Wydawnictwo: Linguae Mundi

W książce w sposób klarowny przedstawiono organizację, reguły i zasady oceniania panujące w zreformowanym polskim systemie edukacji. Poradnik można potraktować jako pomoc przeznaczoną nie tylko dla asystentów szkolnych, ale również dla dyrektorów, nauczycieli, pedagogów szkolnych, którzy stanowią nieodłączny element w procesie adaptacji i integracji nowego ucznia w szkole. W publikacji omówione są:

  • metody i narzędzia do wspomagania rozwoju społeczno-emocjonalnego ucznia
  • strategie komunikacji
  • psychologiczne aspekty adaptacji ucznia w nowej szkole
  • skuteczna pomoc dla dyrektorów, pedagogów i psychologów szkolnych, nauczycieli i wychowawców klasy lub rodziców ucznia z doświadczeniem migracji, przedstawicieli lokalnych samorządów i organizacji wspierających cudzoziemców

Spis treści

Urszula Sajkowska
Wstęp

Beata Katarzyna Jędryka
Kim jest asystent szkolny i jakie ma zadania?

Katarzyna Ludwiniak
System edukacji w Polsce

Wioletta Łakoma-Sabat
Kim jest uczeń z doświadczeniem migracji?

Anna Janus
Pomoc organów samorządu terytorialnego uczniom z doświadczeniem migracji

Monika Guzek
Budowanie mostu - psychologiczne aspekty adaptacji w nowej szkole

Przemysław E. Gębal
Kultura i edukacja międzykulturowa w procesie szkolnej akulturacji dzieci z doświadczeniem migracji

Agnieszka Jasińska
Jak to powiedzieć, czyli o strategiach komunikacyjnych i nie tylko


Atutem publikacji W labiryncie polskiej edukacji Poradnik asystenta szkolnego w pracy z uczniem z doświadczeniem migracji jest klarowne przedstawienie organizacji, reguł i zasad oceniania panujących w zreformowanym polskim systemie edukacji. Odpowiada ona na pytania, kto może zostać asystentem szkolnym, jakie cechy i predyspozycje powinien posiadać oraz jakie kroki powinien podejmować w celu efektywnego wsparcia dzieci z doświadczeniem migracji oraz ich rodziców.

Kluczowym aspektem materiału jest prezentacja zalecanych strategii komunikacji, psychologicznych aspektów adaptacji w nowej szkole, metod i narzędzi pozwalających na skuteczne wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego uczniów z uwzględnieniem podmiotów zaangażowanych we współpracę (np. szkoła, poradnia psychologiczno-pedagogiczna, samorząd). Poradnik można potraktować jako pomoc przeznaczoną nie tylko dla asystentów szkolnych, ale również dla dyrektorów, nauczycieli, pedagogów szkolnych, którzy stanowią nieodłączny element w procesie adaptacji i integracji nowego ucznia w szkole.

Z recenzji Mariny Warsimaszwili
Ośrodek Rozwoju Edukacji

Szczegółowe dane o książce

  • Autorzy: 

    Przemysław E. Gębal, Monika Guzek, Anna Janus, Agnieszka Jasińska, Beata Jędryka, Katarzyna Ludwiniak, Wioletta Łakoma-Sabat

  • Redakcja: 

    Beata Jędryka, Urszula Sajkowska

  • Rok wydania: 

    2020

  • Numer wydania: 

    1

  • Rodzaj oprawy: 

    miękka

  • Ilość stron: 

    71

  • Format: 

    16,5 x 23,5

  • Język publikacji: 

    polski

  • Tematyka: 

    język polski jako obcy

  • ISBN: 

    978-83-65099-34-1

Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...