Tomasz Trzciński – z wykształcenia psycholog, pracuje w sektorze non-profit i zajmuje się edukacją na temat problemu głodu w krajach Trzeciego Świata. Promuje w Polsce ideę filantropii. Prowadzi szkolenia i sesje coachingowe dla instytucji NGO.
Nowoczesne metody zarządzania i przywództwa w organizacjach typu non-profit to obszerny poradnik przeznaczony dla polskich instytucji NGO. Czytelnik znajdzie tutaj mnóstwo informacji o planowaniu i zarządzaniu strategicznym, tworzeniu misji i wizji organizacji oraz skutecznym przywództwie. Dowie się, jak budować sprawne zarządy w instytucjach NGO i dbać o dobrą komunikację wewnętrzną.
Książka oparta jest na wiarygodnych badaniach i wieloletnich doświadczeniach ekspertów pracujących w organizacjach typu non-profit. Może stanowić znaczące wsparcie dla członków zarządów, dyrektorów i specjalistów pracujących w polskich instytucjach NGO.
Wstęp
1 Miejsce sektora non-profit we współczesnej ekonomii.
2 Sektor non-profit – trochę teorii.
2.1 Sektor non-profit, a sektor for-profit – podstawowe różnice.
2.2 Badania nad zarządzaniem organizacjami typu non-profit, jako nowe pole badań naukowych.
2.3 Teorie na temat roli sektora non-profit.
2.4. Zarządzanie instytucjami typu non-profit.
2.5. Kultura organizacyjna w instytucjach non-profit.
3 Rola misji, wizji i wartości w organizacjach non-profit.
3.1 Misja.
3.2 Misja, a strategia. Psychologiczna i ekonomiczna wartość misji.
3.3 Tworzenie misji organizacji non-profit.
3.4 Misja jako inspiracja i technika motywacyjna.
3.5 Zarządzanie oparte na misji.
3.6 Znaczenie misji w procesie rekrutacji.
3.7. Wizja.
3.8 Jak napisać wizję organizacji non-profit?
4 Znaczenie wartości w organizacjach typu non-profit.
4.1 Czym są wartości w organizacjach typu non-profit?
4.2 Etyka i transparentność w działaniu organizacji non-profit.
5 Tworzenie skutecznych zarządów w organizacjach non-profit i ich rola.
5.1 Typy zarządów w organizacjach typu non-profit.
5.2 Zakres obowiązków zarządu w organizacji typu non-profit.
5.3 Cechy skutecznych zarządów w organizacjach typu non-profit.
5.4 Efektywne posiedzenia zarządu organizacji non-profit.
5.5 Relacja pomiędzy zarządem, a dyrektorem wykonawczym.
5.6 Ewaluacja zarządu.
5.7 Rola zarządu organizacji non-profit w tworzeniu misji.
5.8 Zakres odpowiedzialności pracowników wobec zarządu.
5.9 Rekrutacja członków zarządu.
6 Dyrektor wykonawczy w organizacji non-profit.
6.1 Zakres obowiązków dyrektora wykonawczego.
6.2 Kompetencje przywódcze dyrektorów w organizacjach typu non-profit.
6.3 Badania nad efektywnością dyrektorów wykonawczych.
6.4 Zmiana dyrektora zarządzającego w organizacji non-profit.
7 Strategiczne zarządzanie w organizacjach typu non-profit.
7.1 Rola strategicznego zarządzania w organizacjach typu non-profit.
7.2 Natura planowania strategicznego.
7.3 Metody zarządzania i planowania strategicznego w organizacjach typu non-profit.
Propozycja 1 ( Kay Sprinkel Grace, Amy McClellan i John A. Yankey)
Propozycja 2 ( Lynne T. Dean i Linda Lysakowski)
Propozycja 3 (John M. Bryson)
7.4 Ocena efektywności organizacji non-profit. Wykorzystanie analizy SWOT.
8 Efektywne przywództwo w organizacjach typu non-profit.
8.1 Znaczenie efektywnego przywództwa w organizacji non-profit.
8.2 Dwa rodzaje przywództwa w organizacjach non-profit.
8.3 Cechy efektywnych przywódców w organizacjach typu non-profit.
8.4 Lider jako: wizjoner, strateg, agent zmiany, coach, polityk i koordynator kampanii fundrisingowych – koncepcja Burta Nanusa i Stephena M. Dobbsa.
9 Efektywna komunikacja w organizacji typu non-profit.
9.1 Znaczenie komunikacji w organizacjach.
9.2 Efektywna komunikacja w zespołach (zarządach, zespołach operacyjnych).
9.3 Komunikacja strategiczna – komunikacja z otoczeniem organizacji non-profit.
10 Alternatywne metody zarządzania organizacją typu non-profit.
10.1 Podejście sytuacyjne i podejście funkcjonalne.
10.2 Zespoły twórczego kształtowania jakości.
Nowoczesne metody zarządzania i przywództwa w organizacjach typu non-profit to obszerny poradnik przeznaczony dla polskich instytucji NGO. Czytelnik znajdzie tutaj mnóstwo informacji o planowaniu i zarządzaniu strategicznym, tworzeniu misji i wizji organizacji oraz skutecznym przywództwie. Dowie się, jak budować sprawne zarządy w instytucjach NGO i dbać o dobrą komunikację wewnętrzną.
Książka oparta jest na wiarygodnych badaniach i wieloletnich doświadczeniach ekspertów pracujących w organizacjach typu non-profit. Może stanowić znaczące wsparcie dla członków zarządów, dyrektorów i specjalistów pracujących w polskich instytucjach NGO.
Wstęp
1 Miejsce sektora non-profit we współczesnej ekonomii.
2 Sektor non-profit – trochę teorii.
2.1 Sektor non-profit, a sektor for-profit – podstawowe różnice.
2.2 Badania nad zarządzaniem organizacjami typu non-profit, jako nowe pole badań naukowych.
2.3 Teorie na temat roli sektora non-profit.
2.4. Zarządzanie instytucjami typu non-profit.
2.5. Kultura organizacyjna w instytucjach non-profit.
3 Rola misji, wizji i wartości w organizacjach non-profit.
3.1 Misja.
3.2 Misja, a strategia. Psychologiczna i ekonomiczna wartość misji.
3.3 Tworzenie misji organizacji non-profit.
3.4 Misja jako inspiracja i technika motywacyjna.
3.5 Zarządzanie oparte na misji.
3.6 Znaczenie misji w procesie rekrutacji.
3.7. Wizja.
3.8 Jak napisać wizję organizacji non-profit?
4 Znaczenie wartości w organizacjach typu non-profit.
4.1 Czym są wartości w organizacjach typu non-profit?
4.2 Etyka i transparentność w działaniu organizacji non-profit.
5 Tworzenie skutecznych zarządów w organizacjach non-profit i ich rola.
5.1 Typy zarządów w organizacjach typu non-profit.
5.2 Zakres obowiązków zarządu w organizacji typu non-profit.
5.3 Cechy skutecznych zarządów w organizacjach typu non-profit.
5.4 Efektywne posiedzenia zarządu organizacji non-profit.
5.5 Relacja pomiędzy zarządem, a dyrektorem wykonawczym.
5.6 Ewaluacja zarządu.
5.7 Rola zarządu organizacji non-profit w tworzeniu misji.
5.8 Zakres odpowiedzialności pracowników wobec zarządu.
5.9 Rekrutacja członków zarządu.
6 Dyrektor wykonawczy w organizacji non-profit.
6.1 Zakres obowiązków dyrektora wykonawczego.
6.2 Kompetencje przywódcze dyrektorów w organizacjach typu non-profit.
6.3 Badania nad efektywnością dyrektorów wykonawczych.
6.4 Zmiana dyrektora zarządzającego w organizacji non-profit.
7 Strategiczne zarządzanie w organizacjach typu non-profit.
7.1 Rola strategicznego zarządzania w organizacjach typu non-profit.
7.2 Natura planowania strategicznego.
7.3 Metody zarządzania i planowania strategicznego w organizacjach typu non-profit.
Propozycja 1 ( Kay Sprinkel Grace, Amy McClellan i John A. Yankey)
Propozycja 2 ( Lynne T. Dean i Linda Lysakowski)
Propozycja 3 (John M. Bryson)
7.4 Ocena efektywności organizacji non-profit. Wykorzystanie analizy SWOT.
8 Efektywne przywództwo w organizacjach typu non-profit.
8.1 Znaczenie efektywnego przywództwa w organizacji non-profit.
8.2 Dwa rodzaje przywództwa w organizacjach non-profit.
8.3 Cechy efektywnych przywódców w organizacjach typu non-profit.
8.4 Lider jako: wizjoner, strateg, agent zmiany, coach, polityk i koordynator kampanii fundrisingowych – koncepcja Burta Nanusa i Stephena M. Dobbsa.
9 Efektywna komunikacja w organizacji typu non-profit.
9.1 Znaczenie komunikacji w organizacjach.
9.2 Efektywna komunikacja w zespołach (zarządach, zespołach operacyjnych).
9.3 Komunikacja strategiczna – komunikacja z otoczeniem organizacji non-profit.
10 Alternatywne metody zarządzania organizacją typu non-profit.
10.1 Podejście sytuacyjne i podejście funkcjonalne.
10.2 Zespoły twórczego kształtowania jakości.
Szczegóły produktu
-
Autor:
Trzciński Tomasz
-
Format:
14.5x20.5cm
-
ISBN:
9788394686703
-
Objętość:
352
-
Oprawa:
Miękka
-
Rok wydania:
2017
-
Tematyka:
Ekonomia Biznes