Wczytuję dane...
Kod EAN: 9788324238606
Waga produktu: 0.384 kg
Realizacja zamówienia: 3 dni
Wysyłka od: 12.99 PLN
Wydawnictwo: UNIVERSITAS
Seria Horyzonty Nowoczesności, tom 132

W książce zaprezentowano – rzadko podejmowane w literaturze dotyczącej tak metodologii historii sztuki, jak i historii fotografii – zagadnienie reprodukcji dzieła sztuki i artefaktu. Jest to o tyle zaskakujące, że fotografia zaczęła się od reprodukcji właśnie, od faksymile innych obrazów, które tworzył od 1822 roku Nicéphore Niépce. W tym samym czasie historia sztuki wyemancypowała jako odrębna dyscyplina akademicka i od początku jej przedstawiciele posługiwali się nowym medium: w procesie badawczym, dydaktycznym, i w publikacjach swoich prac. Fotografia nie była jednak nigdy medium transparentnym. Magdalena Wróblewska pokazuje szczególnie jej uwikłania w aktualny dyskurs władzy (zwłaszcza w kolonializm) oraz w reżim wiedzy („obiektywność”). Fotograficzna reprodukcja dzieła ukazana została nie jako proste narzędzie, ale medium, współtworzące zarówno przedmiot badań, jak i samą dyscyplinę.

Szczegóły produktu

  • Autor: 

    Wróblewska Magdalena

  • Format: 

    13.5x20.5cm

  • ISBN: 

    9788324238606

  • Objętość: 

    248

  • Oprawa: 

    Miękka ze skrzydełkami

  • Rok wydania: 

    2023

  • Tematyka: 

    Sztuka

  • Wydanie: 

    1

Polecamy także