Wczytuję dane...
Kod EAN: 9788360448069
Waga produktu: 0.480000 kg
Wysyłka: Wysyłka gratis!
Wydawnictwo: avalon

To pierwsze w Polsce całościowe wprowadzenie do metodologii badań w glottodydaktyce przydatne będzie zwłaszcza osobom przygotowującym prace magisterskie czy doktorskie ale także np. artykuły i inne opracowania naukowe. Przedstawia szczegółowo główne typy badań i zasady przygotowywania prac naukowych. Przedstawia szczegółowo główne typy badań i zasady przygotowywania prac naukowych - od refleksji teoretycznej, poprzez badanie empiryczne, aż do redakcji tekstu końcowego. Książka przyjazna Czytelnikowi - zawiera liczne przykłady i, ramki z dodatkowymi informacjami, a także słowniczek głównych podstawowych terminów.

Skrócony spis treści:

Wprowadzenie: wiedza, poznanie, metodologia
0.1. Nauka i wiedza naukowa
0.2. Ogólna typologia dziedzin nauki
0.3. Jedność czy wielość metodologii
0.4. Budowanie wiedzy glottodydaktycznej: miedzy teorią a empiriąv 0.5.Badanie naukowe jako cykl poznawczy
0.6.Wielowymiarowość badań w humanistyce a ich interdyscyplinarność
0.7. Poznanie: droga ograniczona, ale jedyna

Rozdział 1. Glottodydaktyka jako dziedzina badawcza

1.1. Status glottodydaktyki jako dziedziny nauki
1.2. Główne pola badawcze glottodydaktyki
1.3. Specyfika metodologiczna glottodydaktyki
1.4. Specyfika poznawczo-metodologiczna glottodydaktyki a jej relacje z naukami pokrewnymi
1.5. Kompetencje badacza: rozwijanie profesjonalizmu badawczego

Rozdział 2. Konceptualizacja przedmiotu badań

2.1. Postawa poszukująca jako warunek twórczej pracy naukowej
2.2. Proces konceptualizacji: jego istota i etapy
2.3. Faza wstępna: wybór tematu i opracowanie projektu wstępnego
2.4. Opracowanie pełnego projektu badawczego
2.5. Filary spójności pracy: koncepcja problemu: wywód autorski, struktura pracy

Rozdział 3. Badania empiryczne: charakterystyka ogólna i typy badań

3.1. Istota i miejsce badań empirycznych w budowaniu wiedzy glottodydaktycznej
3.2. Wiarygodność wyników: kryteria poprawności badania
3.3. Trzy podejścia metodologiczne: jakościowe, ilościowe i mieszane
3.4. Wybrane metody badań empirycznych
3.5. Techniki pozyskiwania danych - przegląd

Rozdział 4. Badania empiryczne: procedura i opracowanie wyników

4.1. Ogólne etapy procedury badawczej
4.2. Opracowanie danych uzyskanych w badaniu empirycznym
4.3. Przygotowanie raportu (sprawozdania) badawczego

Rozdział 5. Redagowanie prac naukowych

5.1. Komunikacja naukowa w procesie budowania wiedzy
5.2. Wybrane gatunki prac naukowych
5.3. Zasady redakcji prac naukowych
5.4. Organizacja pracy redakcyjnej
5.5. Wymogi redakcji technicznej
5.6. Ustna komunikacja naukowa i akademicka
5.7. Współpraca z opiekunem naukowym i wydawnictwem

Zakończenie
Glosariusz
Bibliografia

Szczegółowe dane o książce

  • Autorzy: 

    Anna Michońska-Stadnik, Weronika Wilczyńska

  • Rok wydania: 

    2010

  • Rodzaj oprawy: 

    miękka

  • Ilość stron: 

    296

  • Format: 

    17,0 x 23,6

  • Język publikacji: 

    polski

  • ISBN: 

    978-83-60448-06-9

  • Tematyka: 

    język polski jako obcy

  • Stan produktu: 

    delikatne zarysowania i uszkodzenia okładki

Polecamy także
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...