-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.wydawnictwo naukowe umk
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Książka do nauki podstaw czytania i pisania jest przeznaczona dla dzieci 5- i 6-letnich ze szkół polonijnych, dzieci z doświadczeniem migracyjnym oraz tych o specjalnych potrzebach edukacyjnych, kształcących się w szkołach w kraju. Składa się z 49 kart pracy - 44 zapoznających z literami i odpowiadającymi im głoskami oraz 5 kart powtórkowych.
Karty pracy są dostosowane do możliwości poznawczych ucznia i skoncentrowane na rozwijaniu umiejętności kluczowych. Wykorzystują osiągnięcia współczesnego językoznawstwa i glottodydaktyki oraz są dostosowane do zmieniających się potrzeb uczniów we współczesnym świecie.
Materiały były testowane w szkołach polonijnych w Perth i Glasgow w Szkocji, w Stavanger w Norwegii i w Borysławiu w Ukrainie, w klasach zerowych oraz w klasach pierwszych. Zostały bardzo pozytywnie ocenione przez nauczycieli, uczniów i rodziców.
Autorki materiału są lingwistkami pracującymi w Katedrze Języka Polskiego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. W ramach Zespołu do Badań nad Akwizycją Języka Polskiego zajmują się procesem nabywania i uczenia się polszczyzny jako języka pierwszego, drugiego i odziedziczonego w aspekcie teoretycznym oraz praktycznym.
Autorki serii Ucz się z nami!
Małgorzata Gębka-Wolak - Dr hab., profesor w Instytucie Językoznawstwa Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Prowadzi badania w zakresie morfologii, składni i leksyki współczesnego języka polskiego w ujęciu opisowym oraz normatywnym, a także dotyczące prawnej odmiany polszczyzny, językoznawstwa sądowego oraz glottodydaktyki polonistycznej. Autorka i redaktorka kilku monografii oraz ponad 90 artykułów naukowych.
Iwona Kaproń-Charzyńska - Językoznawca, logopeda, adiunkt w Instytucie Języka Polskiego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Jej zainteresowania badawcze obejmują leksykę współczesnej polszczyzny, morfologię, pragmatykę, stylistykę, kulturę języka, rozwój mowy dziecka oraz problemy teoretyczne językoznawstwa. Ma doświadczenie w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego i popularyzuje wiedzę o polszczyźnie.
Joanna Kamper-Warejko - Językoznawca, logopeda, adiunkt w Instytucie Języka Polskiego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Jej zainteresowania badawcze obejmują dawną polszczyznę, szczególnie średniopolską leksykę religijną i botaniczną, język dawnych tekstów toruńskich, w tym historię nazw ulic Torunia, stylistykę historyczną, kulturę języka oraz rozwój mowy dziecka. Zajmuje się też popularyzacją wiedzy o polszczyźnie.