-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Marksoft
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Sposób na dysleksję powstał w oparciu o nasze doświadczenia związane z Dyslektykiem. Pisząc Dyslektyka skoncentrowaliśmy się na ćwiczeniach analizy wzrokowej i słuchowej, jako że ich zaburzenia były w latach dziewięćdziesiątych najczęściej wymienianymi źródłami kłopotów.
Drugim najważniejszym źródłem problemów u dzieci z dysleksją są braki w zakresie umiejętności językowych. Rozbudowanie istniejącego programu o kolejne ćwiczenia zmniejszyłoby czytelność interfejsu użytkownika. Postanowiliśmy więc wykorzystać sprawdzone rozwiązania - dwa tryby pracy, lekcje prowadzone przez nadzorcę, prosty interfejs użytkownika - i stworzyć nowy program, przeznaczony głównie do ćwiczenia umiejętności językowych. Dzięki temu Sposób na dysleksję znakomicie nadaje się nie tylko jako uzupełnienie Dyslektyka w terapii pedagogicznej, ale również jako samodzielne narzędzie do wykorzystania w terapii logopedycznej.
Sposób na dysleksję ćwiczy takie umiejętności jak odróżnianie głosek i liter, wysłuchiwanie głosek, dzielenie wyrazów na sylaby, synteza wyrazów z sylab i głosek, przekładanie liter na głoski i tak dalej, nie brak w nim oczywiście także ćwiczeń sprawdzających znajomość ortografii.
Oba programy - Dyslektyk 2 i Sposób na dysleksję - współpracują ze sobą, mając wspólną listę uczniów i wspólne listy słów i problemów ortograficznych dla każdego ucznia. Sposób na dysleksję otrzymał rekomendację Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
Sposób na dysleksję - podobnie jak Dyslektyk 2 - przeznaczony jest dla dzieci ze szkół podstawowych i dla uczniów pierwszych klas gimnazjum. Starsze dzieci mogą również skorzystać z ćwiczeń, zwłaszcza sprawdzających znajomość ortografii, jednak skuteczność terapii w ich przypadku jest zwykle znacznie mniejsza.
Zawarty w programie materiał słowny i ćwiczenia na materiale językowym powodują, że jest on przydatny nie tylko w terapii pedagogicznej, ale i w terapii logopedycznej. Dzięki rozbudowanym możliwościom konfigurowania programu (w obu trybach pracy opisanych w sekcji Jak to działa) przystosowanie go do pracy nawet z zerówkowiczami nie jest specjalnie trudne. Więcej informacji na ten temat znajduje się we wskazówkach metodycznych.
W programie znajduje się dwanaście ćwiczeń, jednak różnych wariantów jest znacznie więcej, bo ponad sto dwadzieścia. Poszczególne warianty różnią się nie tylko stopniem trudności, ale także ćwiczonymi umiejętnościami - w ten sam sposób można na przykład ćwiczyć podział wyrazu na głoski i sylaby, wystarczy na początku wydać dziecku inne polecenie.
W program wbudowany jest samouczek, ułatwiający zrozumienie zasad korzystania z poszczególnych ćwiczeń.
Jeżeli chcielibyście Państwo zapoznać się bliżej z ćwiczeniami znajdującymi się w programie, zapraszamy do skorzystania z jego darmowej wersji demonstracyjnej, którą można pobrać z naszego serwera.
Wymagania sprzętowe (minimum):
Procesor: Pentium 500 MHz
Pamięć RAM: 64 MB
Grafika: karta graficzna HiColor zgodna z DirectX 7.0
Karta dźwiękowa: Sound Blaster lub kompatybilna
Czytnik CD-ROM: x4
System operacyjny: Windows Windows 95/98/XP/Vista/7/8/10
Szczegóły gry
-
Autorzy:
opracowanie zbiorowe
-
Rodzaj opakowania:
DVD BOX
-
Wymiary:
13,5 x 19
-
Wersja językowa:
polska
-
Zawartość opakowania:
CD-ROM