Wczytuję dane...
Kod EAN: 9788373836792
Waga produktu: 0.94 kg
Realizacja zamówienia: 3 dni
Wysyłka od: 11.99 PLN
Wydawnictwo: scholar
Monografia jest wielostronną charakterystyką środowiska polskich właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw po dwóch dekadach powrotu rynku i demokracji. Praca omawia wyniki reprezentatywnych dla sektora MŚP badań empirycznych, prowadzonych w ramach Katedry Socjologii Ekonomicznej Kolegium Ekonomiczno-Społecznego SGH, finansowanych przez Konfederację Lewiatan. W finansowaniu badań ma także udział Kolegium Ekonomiczno-Społeczne SGH. Badania kwestionariuszowe były przeprowadzone w okresie od września 2010 do maja 2011, a towarzyszące im badania jakościowe trwały do połowy 2012 roku. CBOS dołożył starań, aby osiągnąć reprezentatywność tych badań – wyjątkowo trudnych z punktu widzenia realizacji. Przedstawiony w monografii wizerunek przedsiębiorców odbiega od stereotypu zadowolonych z siebie beneficjentów transformacji. Zwraca uwagę ich mocne przywiązanie do demokracji, pracowitość, stosunkowo wysoka innowacyjność, wyższy niż oczekiwano poziom kapitału społecznego. Uchwycono specyficzne różnice, dzielące przedsiębiorców o mentalności biznesmenów od przedsiębiorców o mentalności rzemieślników, wśród których wydzielono „spełnionych”, „paternalistów”, „zaradnych” i „sfrustrowanych”.
Juliusz Gardawski

Szczegóły produktu

  • Rok wydania: 

    2019

  • Wydanie: 

    1

  • Objętość: 

    488

  • Oprawa: 

    Twarda

  • Format: 

    17.0x24.5cm

  • Tematyka: 

    Ekonomia Biznes

  • ISBN: 

    9788373836792

Polecamy także