Wczytuję dane...
Kod EAN: 9788383583198
Waga produktu: 0.565 kg
Realizacja zamówienia: 3 dni
Wysyłka od: 11.99 PLN
Wydawnictwo: wolters kluwer
Soft power jest jednym z narzędzi wykorzystywanych do osiągnięcia wiodącej pozycji przez państwa azjatyckie. Jest to międzynarodowa wymiana kulturalna, współpraca i dyplomacja kulturalna, pomoc gospodarcza i technologiczna, wszystko to co buduje pozytywny wizerunek kraju i zainteresowanie obcokrajowców.
Soft power polega na zdolności przyciągania i przekonywania do swoich racji, podczas gdy twarda siła opiera się na zdolności do wywierania nacisku. Wyrasta ona zatem z potęgi militarnej lub gospodarczej kraju, podczas gdy miękka siła wynika z atrakcyjności kultury, ideałów politycznych i polityki danego kraju.

Bogato ilustrowana książka skupia się co do zasady na własności intelektualnej, która stała się narzędziem soft power i którą państwa azjatyckie wykorzystują w sposób mistrzowski, podbijając świat.

W publikacji w niezwykle interesujący sposób przedstawiono przykłady soft power:

k­pop i k­drama
hongkońskie filmy akcji
japońską mangę, anime i cosplay
tajwańskie półprzewodniki.

Książka jest przeznaczona nie tylko dla osób zainteresowanych własnością intelektualną, lecz także dla tych zafascynowanych Azją. Zaciekawi również czytelników zajmujących się stosunkami międzynarodowymi w aspekcie kulturowym, a także studentów prawa, stosunków międzynarodowych, kulturoznawstwa i dziennikarstwa.

Szczegóły produktu

  • Autor: 

    Grzybczyk Katarzyna

  • Rok wydania: 

    2024

  • Wydanie: 

    1

  • Objętość: 

    336

  • Oprawa: 

    Miękka

  • Format: 

    17.0x24.0cm

  • Tematyka: 

    Popularnonaukowa

  • ISBN: 

    9788383583198

Polecamy także