Wczytuję dane...
Kod EAN: 9788382202106
Waga produktu: 0.600 kg
Realizacja zamówienia: 24 godzin
Wysyłka od: 7.99 PLN

Publikacja stanowi element pakietu materiałów przygotowanych w ramach projektu "Skuteczne zdziwienie". W książce obrazkowej o imponujących rozmiarach (305×420 mm) dominują obrazy, a krótki, zazwyczaj rymowany tekst uwalnia skojarzenia wokół dźwięków. Książka traktowana jest jako "zadanie skierowane do czytelnika". Dziecko nie tylko ogląda ją i "czyta", ale też buduje następstwo zdarzeń wokół 22 dźwięków, które śnią, marzą, przeżywają i odczuwają. Zaprojektowane puste strony czekają na projekty dziecka, które staje się autorem dalszego ciągu historii o dźwiękach.

Książka ta jest elementem cyklu opartego na holistycznym podejściu do nauki czytania. W jej ujęciu dźwięki wpisują się w doświadczanie codzienności i niecodzienną wyobraźnię dzieci, a dźwięki odpowiadające literom nie są oderwane od życia, ale stanowią element historii i potencjał dla opowieści o przygodach. Nauka czytania traci w ten sposób formalny charakter, przestaje też być redukowana do na wpół pamięciowego, ćwiczeniowego opanowywania uproszczonych, płytkich treściowo tekstów. Czytanie dziecięce zaczyna być rodzajem ekspresji i artystycznego wyrazu.

Rdzeniem książki jest znakomity materiał wizualny, pełen niezwykłych skojarzeń plastycznych i obrazowych, bogaty, niebanalny. Sprzyja to dziecięcej twórczości, angażuje emocje i fantazję, pobudza myślenie.

prof. Dorota Klus-Stańska

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że wdrożenie „Skutecznego zdziwienia” odbywało się w grupach gdzie znajdowały się dzieci, które jednocześnie uczyły się języka polskiego jako obcego. Charakterystyczne gesty wywołujące głoski ułatwiają dzieciom identyfikację liter z odpowiednimi fonemami. Projekt "Skuteczne zdziwienie" koresponduje z programem Jolly Phonics, który doskonale sprawdza się również podczas nauki języka angielskiego.

Dzieci, które jednocześnie uczyły się języka polskiego poddane oddziaływaniom publikacji z serii "Skuteczne zdziwienie" podnosiły swoje umiejętności w zakresie dokonywania wszelkich syntez i analiz, a także prawidłowej realizacji głosek w izolacji.

Proponowana technika czytania pozwala im na szybkie osiągnięcie sukcesu w postaci przeczytanych wyrazów i krótkich tekstów. Nauka oparta na zabawie i polisensorycznych doświadczeniach, z wykorzystaniem bogatego zaplecza "narzędzi kulturowych" z powodzeniem może być wykorzystywana w nauce języka polskiego jako obcego u dzieci w wielu przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym.


SKUTECZNE ZDZIWIENIE

Unikatowa propozycja nauki czytania, łącząca elementy aktywizacji poznawczej, emocjonalnej i motorycznej. Opiera się na rozległym doświadczeniu praktycznym i badawczym autorek, wykorzystujących najnowsze osiągnięcia psychologii, kognitywistyki i pedagogiki. Model ten przełamuje tradycyjne sposoby realizacji nauki czytania, rozwijając myślenie i umiejętności poprzez pracę z tekstem i obrazem. W rezultacie nauka traci swój formalny charakter, a dziecięce czytanie zaczyna być rodzajem ekspresji i artystycznego wyrazu.

Projekt "Skuteczne zdziwienie - wyzwalająca myślenie nauka czytania i pisania" to unikatowa propozycja nauki czytania, łącząca elementy aktywizacji poznawczej, emocjonalnej i motorycznej. Został oparty na rozległym doświadczeniu praktycznym i badawczym w pracy z dziećmi oraz na testach poprzedzających wdrożenie. Autorka do swego modelu nauki czytania wykorzystuje wnioski płynące z najnowszych osiągnięć psychologii, kognitywistyki i pedagogiki. Model ten przełamuje dotychczasowe sposoby realizacji nauki czytania w ramach tradycyjnych działań szkolnych. Autorka nie tylko dokonuje połączenia stosowanych dotąd podejść do początkowej nauki czytania - skoncentrowanych bądź na głosce, bądź na sylabie - lecz także wykracza poza skupione wyłącznie na stronie językowej myślenie o tej kompetencji. Projekt zakłada rozwijanie dziecięcego myślenia i umiejętności czytania poprzez pracę z tekstem i obrazem. W konsekwencji odbiorca otrzymuje rozbudowany pakiet starannie przemyślanych i dobranych materiałów do wykorzystania w praktyce przedszkolnej i szkolnej.

Szczegółowe dane o książce

  • ISBN: 

    978-83-8220-210-6

  • Autorzy: 

    Monika Wiśniewska-Kin, Marta Ignerska

  • Rok wydania: 

    2021

  • Numer wydania: 

    1

  • Rodzaj oprawy: 

    miękka

  • Ilość stron: 

    52

  • Format: 

    30,5 x 42,0