Sprężenie jest zamierzonym, projektowanym zabiegiem technicznym zmieniającym naturalny, powstały w wyniku grawitacji, układ sił wewnętrznych w konstrukcji. Cel ten osiąga się przez zastosowanie zaprojektowanej trasy cięgna z założeniem minimalizacji siły sprężającej. Przebieg cięgna i siła sprężająca wywołują charakterystyczne dla tej trasy oddziaływania na konstrukcję. Modelowaniu tego oddziaływania w mostach o zróżnicowanej geometrii przęseł poświęcona jest treść książki. Liczne przykłady dydaktyczne i obliczenia zrealizowanych projektów sprężenia mają ułatwić korzystanie z ogólnych (nie specjalistycznych) programów MES.(...)
W niniejszej książce prezentowane jest ujęcie statyczne efektów sprężenia, dające pogląd na redystrybucje˛ sił wewnętrznych w elementach konstrukcji. Ogólne algorytmy mogą być użyteczne w zastosowaniu do różnych grup mostów: betonowych, zespolonych (stalowych), prefabrykowanych – o różnych schematach statycznych: belkowych, rozporowych (ramowych), podwieszonych. Algorytmy w tym samym ujęciu mogą być stosowane w dowolnych modelach geometrii konstrukcji: liniowych, płaskich, przestrzennych; odwzorowanych z użyciem elementów prętowych, powierzchniowych, objętościowych.
Od Autora
W niniejszej książce prezentowane jest ujęcie statyczne efektów sprężenia, dające pogląd na redystrybucje˛ sił wewnętrznych w elementach konstrukcji. Ogólne algorytmy mogą być użyteczne w zastosowaniu do różnych grup mostów: betonowych, zespolonych (stalowych), prefabrykowanych – o różnych schematach statycznych: belkowych, rozporowych (ramowych), podwieszonych. Algorytmy w tym samym ujęciu mogą być stosowane w dowolnych modelach geometrii konstrukcji: liniowych, płaskich, przestrzennych; odwzorowanych z użyciem elementów prętowych, powierzchniowych, objętościowych.
Od Autora
Szczegóły produktu
-
Autor:
Machelski Czesław
-
Rok wydania:
2010
-
Objętość:
148
-
Oprawa:
Miękka
-
Format:
16.5x23.5cm
-
Tematyka:
Technika
-
ISBN:
9788371251917