Ksiegarnia Poltax.waw.pl - Top


The Language Bookstore Poltax.waw.pl   We are sending the books all over the world!



Happy hour!
There are no books in happy hour!

Keep an eye on us frequently and hunt your HAPPY HOUR!
Our partners

Okazje.info.plNokaut.pl

Opineo.plPorównywarka Alejka.pl


Przesyłki dostarczają:

Poczta Polska

Firma Kurierska GLS

Paczkomaty 24/7Paczka w ruchu


Płatności online obsługuje:

Dotpay.pl


Nasze transakcje są bezpieczne:

Bezpieczne połączenie SSL 128

Czytaj więcej >>


Z polskim w świat. Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego z płytą CD

Price: 63.00 zł
56.40 zł



We send in: 3-5 days
Z polskim w świat. Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego z płytą CD

ISBN: 978-83-227-9095-3


Publisher: Wydawnictwo UMCS


Year: 2018


Pages: 280


Binding: miękka (PB)


Size: 21 x 29


Edition: 3 poprawione


Level: B1-B2


Share: Share on Facebook  

Podręcznik Z polskim w świat przeznaczony jest do nauki języka polskiego jako obcego na poziomie podstawowym (B1), uzupełnionym elementami z poziomu średniego ogólnego (B2). Takie rozszerzenie treści nauczania związane jest z faktem, iż adresatem podręcznika są przede wszystkim słuchacze ukraińsko-, rosyjsko- i białoruskojęzyczni, posiadający wyższy poziom kompetencji językowej niż przedstawiciele innych narodowości. Potwierdzają to nasze wieloletnie doświadczenia w pracy ze słuchaczami z krajów wschodniosłowiańskich. Stąd za główny cel podręcznika uznałyśmy dostosowanie treści nauczania do potrzeb użytkowników, których językiem rodzimym jest język ukraiński, rosyjski lub białoruski.

W podręczniku Z polskim w świat koncentrujemy się na rozwijaniu kompetencji językowej w zakresie sprawności receptywnych i produktywnych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na usystematyzowanie kategorii gramatycznych, rozszerzenie zasobu leksykalnego i rozwijanie kompetencji socjokulturowej.

Część I obejmuje 10 jednostek lekcyjnych o zbliżonej strukturze. Każda z nich składa się z kilku komponentów: słownictwa tematycznego, słuchania, czytania, mówienia oraz pisania, a także ćwiczeń komunikacyjnych i frazeologicznych. Kolejność ich występowania zależy od koncepcji przyjętej dla danej jednostki lekcyjnej. Stałym elementem wprowadzającym do tematu lekcji jest obraz znanego polskiego malarza, uzupełniony krótką notką biograficzną. Rozmowa o tym, co przedstawia obraz, stanowi nie tylko pożyteczną „rozgrzewkę językową”, zmuszającą do swoistego przekładu intersemiotycznego, ale ma również na celu zainteresowanie uczących się polską sztuką.

Każda jednostka zawiera szeroki zakres słownictwa związanego z tematem lekcji. Jest on bogato ilustrowany i uzupełniony różnorodnymi ćwiczeniami wspomagającymi percepcję i utrwalenie materiału leksykalnego. Powtarzającym się typem ćwiczenia jest krzyżówka, zwykle pojawiająca się w końcowej części lekcji, która sprawdza stopień opanowania nowych słów. Ze słownictwem tematycznym prezentowanym w lekcji wiąże się ściśle Kącik frazeologiczny, czyli krótki zestaw ćwiczeń wprowadzających frazeologizmy ze współczesnego języka polskiego.

Osobne miejsce w lekcji zajmuje część poświęcona gramatyce. Dobór i zakres zawartego w podręczniku materiału gramatycznego jest podyktowany przyjętym przez nas założeniem wstępnym, a więc przeznaczeniem podręcznika dla określonego adresata. Mając na uwadze podobieństwo języka polskiego do języków wschodniosłowiańskich, zwróciłyśmy szczególną uwagę na te problemy gramatyczne, w których widoczne są istotne różnice systemowe. W takich przypadkach część gramatyczna jest rozszerzona i opatrzona rozbudowanym komentarzem w celu ograniczenia negatywnego wpływu interferencji zewnątrzjęzykowej, będącej źródłem błędów.

Poszczególne jednostki lekcyjne zawierają także bogaty zestaw ćwiczeń w mówieniu, które służą utrwaleniu w wypowiedziach ustnych nowego słownictwa, struktur składniowych oraz wprowadzonego materiału gramatycznego. Pojawiają się również tematy do konwersacji, związane z realizowanymi w lekcji tekstami przeznaczonymi do czytania lub słuchania. Ćwiczenia w mówieniu uzupełniają części lekcji oznaczone podtytułami Komunikacja lub Gra komunikacyjna, stwarzające okazję do formułowania dialogów, opinii, wyrażania emocji oraz odgrywania ról w różnych sytuacjach komunikacyjnych. Z kolei zakres zadań rozwijających sprawność pisania dotyczy zarówno tekstów użytkowych, np. pozdrowień, zaproszeń, jak i krótszych lub dłuższych wypowiedzi pisemnych, np. charakterystyki czy opisu. Końcową część podręcznika stanowi Klucz, zawierający rozwiązania zadań oraz transkrypcje tekstów wykorzystanych jako ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu. Do podręcznika dołączona jest płyta CD z materiałami do słuchania. Płyta nie zawiera piosenek. Proponujemy, żeby lektor przygotowywał je we własnym zakresie do wykorzystania na zajęciach.

Podręcznik posiada kompozycję otwartą, co pozwala na korzystanie z niego w sposób elastyczny, w zależności od potrzeb słuchaczy. Warto również zaznaczyć, że chociaż głównym adresatem podręcznika są słuchacze z krajów wschodniosłowiańskich, może on być także wykorzystywany w nauczaniu przedstawicieli innych narodowości. Może być stosowany jako pomoc zarówno na krótkich, jak i dłuższych intensywnych kursach językowych, a również na rocznych kursach przygotowujących do studiów w Polsce czy na lektoratach języka polskiego dla studentów cudzoziemców.

Podręcznik Z polskim w świat powstał w Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie przy wsparciu władz uczelni oraz dyrekcji Centrum.

Mamy nadzieję, że przygotowany przez nas podręcznik spełni swoją funkcję i okaże się przydatną pomocą w procesie nauczania języka polskiego jako obcego.


Na uwagę zasługuje wszechstronność i kompleksowość podręcznika Z polskim w świat. Polega ona na rozwijaniu kompetencji komunikacyjnej w różnych przejawach: zarówno kompetencji receptywnych (słuchanie, czytanie), jak i produktywnych (mówienie i pisanie). Autorki zadbały o opis podstawowych kategorii gramatycznych, które wraz z systematycznym bogaceniem leksyki składają się na kompetencję językową, gramatyczno-leksykalną. Odpowiedni dobór tekstów nacechowanych kulturowo zapewnia podniesienie kompetencji socjokulturowych u studentów uczących się z podręcznika Z polskim w świat. Wiedzę w tym zakresie student uzyska również z komentarzy objaśniających językowe normy zachowań w typowych sytuacjach społecznych. Normy są wyjaśnione jako pochodne kontekstu i roli komunikacyjnej. Autorki nie pominęły nawet (jakże ważnej w budowaniu relacji międzyludzkich) sfery komunikacji niewerbalnej.

[Z recenzji dr hab. Edyty Pałuszyńskiej, prof. UŁ]



Reviews
Contact

Contact numbers:


tel./fax. +48 22 632 38 38
Mobile: + 48 665 705 444

(Monday - Friday: 9.00 to 17.00)

Live chat with our customer service office
(Monday - Friday: 9.00 to 17.00)


Consultants on duty

Nr GG: 42470092 talkikona gg
Nr GG: 7738446 talkikona gg
Who is online
There currently are 16 guests and 
7 members online.
Find us on
Facebook
Prizes and awards
Księgarnia Poltax.waw.pl trzeci raz z rzędu w rankingu TOP 10 najlepszych księgarń internetowych w Polsce!


Podobnie jak w ubiegłym roku Księgarnia Poltax.waw.pl kolejny raz znalazła się w pierwszej dziesiątce sklepów najlepiej ocenianych w dziale książki! więcej

Miło nam poinformować,
że Księgarnia Poltax.waw.pl uzyskała certyfikat "Super Sprzedawcy"


Certyfikat "Super Sprzedawcy" przyznawany jest przez portal aukcyjny Allegro.pl.
więcej

  Sunday 17 November, 2019  
Copyright © 2007-2019 Poltax
Design by: Direktorek03
Modified, Powered and Scripted by Webmaster
czas generowania strony: 1,6898 s